ІНФАРМАЦЫЯ аб правядзенні мерапрыемстваў, прымеркаваных да Дня роднай мовы ў ДУА "Мільчанскі дзіцячы сад"»
У 2002 і 2003 гадах прадстаўнікі ЮНЕСКА звярнуліся да міжнароднай групы лінгвістаў для вызначэння жыццяздольнасці моў. Даследаванні праводзіліся з улікам 10 фактараў. Сярод іх: вобласці ўжывання мовы, лік
носьбітаў, доля носьбітаў у насельніцтве, ўжыванне ў СМІ і іншыя.
У выніку з'явіўся электронны атлас» сусветныя мовы ў небяспецы«, а беларускай мове прысвоены статус» UNSAFE " (у небяспецы). Для абароны «выміраючых» і «якія знаходзяцца пад пагрозай» ЮНЕСКА заснавала Міжнародны дзень роднай мовы. Ён адзначаецца 21 лютага ва ўсіх краінах свету.
Мова-тое, што нас аб'ядноўвае і робіць унікальнымі. Без роднай мовы не пабудуем нашай будучыні, без яе не будзе якаснай адукацыі.
Навошта дзіцяці вывучаць беларускую мову?
Па-першае, вывучэнне беларускай мовы гуляе вялікую ролю ў далучэнні дзяцей да культурнай спадчыны, духоўных каштоўнасцей народа, якія насяляюць Рэспубліку Беларусь, развіццю маўленчай культуры і беражлівым, свядомаму адносінах да беларускай мовы. Веданне роднай мовы дапамагае дзіцяці ўсвядоміць свае карані, прышчапляе яму выдатныя якасці – павага, памяркоўнасць у адносінах да іншых моў, культур.
Па-другое, двухмоўе станоўча адбіваецца на развіцці памяці, кемлівасці, хуткасці рэакцыі, уменне разумець, аналізаваць. Дзеці, якія авалодалі ў дашкольным узросце дзвюма мовамі, як правіла добра вучацца, лепш за іншых засвойваюць абстрактныя навукі, літаратуру і замежныя Вось і ў ДУА «Мільчанскі дзіцячы сад» прайшлі заняткі і мерапрыемствы, прымеркаваныя да гэтага дня.
Вобласці інтэгравання: - мастацкая творчасць; - пазнанне; - камунікацыя; - сацыялізацыя. Дзеці знаёміліся з гербам, сцягам Беларусі і гарадамі нашай Радзімы. Гулялі з аўтарскімі дыдактычнымі дапаможнікамі Лэпбукамі» Беларуская кухня», "Беларускія жывёлы","Беларускія рамёствы", "Вызваленне Гомеля". Другая частка заняткаў уключала вертуальную экскурсію у мінулае.
Хлопчыкі і дзяўчынкі пазнаёміліся з такімі відамі дэкаратыўна-прыкладнога мастацтва - як вырабы з ільновалакна, саломкі, гліны, дрэва. Адначасова знаёмілі дзяцей з вырабамі з лёну якія былі зробленыя вельмі даўно рукамі нашых бабуль і з сучаснымі фабрычнымі вырабамі.